Geny to nie wszystko

Decydując się na powiększenie rodziny warto skupić się nie tylko na kompletowaniu wyprawki, czy urządzaniu pokoju dla maluszka – to niezmiernie ważne, by kobieta odpowiednio przygotowała swój organizm do nowej roli. Istotna jest dbałość o zachowanie właściwego poziomu aktywności fizycznej, zdrową dietę oraz suplementację witamin i mikroelementów. To niezwykle ważne na etapie, jakim jest planowanie ciąży. Jakie witaminy są znaczące dla matki w

Decydując się na powiększenie rodziny warto skupić się nie tylko na kompletowaniu wyprawki, czy urządzaniu pokoju dla maluszka – to niezmiernie ważne, by kobieta odpowiednio przygotowała swój organizm do nowej roli. Istotna jest dbałość o zachowanie właściwego poziomu aktywności fizycznej, zdrową dietę oraz suplementację witamin i mikroelementów. To niezwykle ważne na etapie, jakim jest planowanie ciąży. Jakie witaminy są znaczące dla matki w okresie prekoncepcyjnym i dlaczego?

Jak dobrać odpowiedni preparat wielowitaminowy?

Decydując się na konkretny preparat trzeba zwrócić uwagę, czy zawiera on w swoim składzie takie składniki jak kwas foliowy, DHA, cholina, witamina D czy jod. Pamiętajmy, że każda kobieta jest inna, a co za tym idzie również zapotrzebowanie na witaminy i mikroelementy jest indywidualne, dlatego suplementację należy dostosować do konkretnej sytuacji, najlepiej w porozumieniu z lekarzem.


Foliany obniżają ryzyko wad cewy nerwowej

Przyjmowanie kwasu foliowego, które należy rozpocząć minimum 6 tygodni przed planowaną koncepcją, to bardzo ważny element przygotowania do ciąży. Niedobór tego składnika może prowadzić do poważnych wad cewy nerwowej, układu moczowego, czy serca. Z uwagi na zaburzenia metabolizmu kwasu foliowego, które mogą dotyczyć aż połowy populacji polskich kobiet, należy przyjmować go wraz z formą zmetylowaną, co ma znaczenie dla lepszego wykorzystania przez organizm. Biodostępność kwasu foliowego wspomagają również jednocześnie przyjmowane witaminy B6 i B12.


Cholina – obiekt zainteresowania naukowców

Przyjmowanie należnej dawki choliny jest bardzo ważne na początkowym etapie rozwoju płodu, przez wzgląd na wspieranie procesów namnażania komórek zarodka, a także usprawnianie zamykania cewy nerwowej. Cholina jest również obiektem żywego zainteresowania naukowców zajmujących się tzw. epigenetyką, z uwagi na jej możliwość modulowania prawidłowego odczytu genów.


DHA

Adekwatna zawartość DHA czyli kwasu dokozaheksaenowego należącego do kwasów z grupy omega 3 w diecie przyszłej mamy wpływa na właściwy rozwój siatkówki oka oraz mózgu dziecka. Ponad to minimalizuje ryzyko wystąpienia cukrzycy typu I czy alergii w wieku dorosłym. Działa protekcyjnie na układ krążenia, a także wspiera odporność. Właściwa podaż kwasów omega 3 prowadzi do wydłużenia czasu trwania ciąży, redukcji ryzyka porodu przedwczesnego oraz wzrostu masy urodzeniowej dziecka bez wzrostu ryzyka makrosomii.


Witamina D dla mocnych kości

Optymalny poziom witaminy D ma wpływ na powodzenie zapłodnienia poprzez modulowanie czynności jajników, jak również utrzymanie ciąży na jej najwcześniejszym etapie. Poza tym witamina D reguluje gospodarkę wapniowo – fosforanową, która ma wpływ na rozwój układu kostnego oraz zębów dziecka.


Jod

Głęboki niedobór jodu prowadzi do zaburzenia funkcjonowania tarczycy, które może skutkować uszkodzeniem mózgu, a co za tym idzie opóźnieniem rozwoju neuropsychologicznego dziecka. Co więcej, niedoczynność tarczycy powiązana z deficytem jodu może prowadzić do zwiększenia ryzyka poronień i porodów przedwczesnych.

genytoniewszystko-3.jpg

Chcę być mamą

Jedną z najważniejszych decyzji w życiu pary, która całkowicie zmienia ich dotychczasowy sposób bycia ze sobą, jest decyzja o posiadaniu dziecka. Warto jednak pamiętać, że odpowiedzialność za nowe życie rodzice ponoszą nie od chwili narodzin dziecka, ale już od momentu, kiedy postanawiają zostać rodzicami. Od tej chwili znaczenie mają niemal wszystkie wybory – natura ma w tym przypadku wiele do powiedzenia. Warto więc dowiedzieć się co można jeść w ciąży, jak i w jaki sposób przygotować do niej swój organizm. Odpowiedzi na pytania: czego unikać? jak odżywiać się w ciąży? na co zwracać szczególną uwagę? – to wskazówki, które pomogą każdej kobiecie w spokojnym i łagodnym przejściu przez okres oczekiwania na nowe życie.

 My pokazujemy jak w przyjemny i prosty sposób zmienić – z myślą o dziecku – nawyki żywieniowe, dotychczasowy, stresujący styl życia i cieszyć się nadchodzącym czasem. Poruszamy zarówno kwestie związane z biologicznym uwarunkowaniem organizmu kobiety, jak również i te psychologiczne, które mają bardzo duży wpływ na gotowość kobiet na macierzyństwo.

Kategorie

ostatnie posty